روستای توده مرکز دهستان سخوید و از توابع بخش نیرشهرستان تفت است . موقعیت طبیعی روستا پایکوهی و کوهستانیه با آب و هوای معتدل و خشک و ارتفاعِ متوسط 2498 متر از سطح دریا که در فاصله 8 کیلومتریِ شمالِ باخترِ شهرِ نیر قرار گرفته است .

روستای توده مامن مردمان پر تلاش و سخت کوشیه که ثابت کرده اند میشه با اراده و تدبیر از هیچ ، همه چیز ساخت . در این روستا صنعتِ ساختِ وسایلِ فلزی از رواج و رونق برخوردار است . سرآمد صنعتگران روستا ، استاد حسن سکاک میباشد . استاد عمری به این حرفه اشتغال داشته و در کارش مهارت و تبحر خاصی دارد .

 

کارگاه استاد یه مغازه کوچک و تمامِ ابزارِ کارش عبارتند از یک کوره هیزمی ، یک چکش و سِندان وَ تعدادی سوهان و انبر. مواد اولیه کار وی هم چیزی بیش از ضایعاتِ فلزی و میله هایِ آهنیِ دست دوم نیست. میله های آهنی درون کوره قرار میگیرد .

 

آهن که خوب داغ و گداخته شد استاد با ضربات دقیق و با صبر و حوصله فراوان آهن را به شکل مورد نظرخود میسازد . اینجا وسایل مختلفی تولید میشود اما مهمترین محصول این کارگاه انبرهای ظریف و نفیس میباشد . استاد در طول مدت کار خود شاگردانی هم تربیت کرده است که حالا هر کدام خود استادی است .