مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران،در یک نشست خبری عنوان کرد: وجود روستاهایی با ویژگی‌های منحصر به فرد و بکر، حفظ فرهنگ غنی روستایی و تولید محصولات کشاورزی ارگانیک در این مناطق باعث شده اهمیت شهرستان رامسر در گردشگری را بالا برده و آن را به یک قطب گردشکری تبدیل کرده است.

وی همچنین اظهار داشت: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ واحد مورد ارزیابی قرار گرفته و مجوز تبدیل به اقامتگاه بوم گردی صادر شده است و ۲۰ پرونده دیگر که شامل بناهایی با معماری ارزشمند روستایی است در دهستان اشکور و جنت رودبار در حال بررسی است و انتظار داریم با این روند رشد هم زمینه رشد گردشگری روستایی و هم زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنیم.

به گفته وی، روستای اشکور که به تولید جوراب پشمی شهرت دارد می تواند به ثبت جهانی برسد. از این رو دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در دهستان اشکور رامسر برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم پرونده ثبت روستای ملی جوراب پشمی را در سال ۱۴۰۲ به نتیجه برسانیم.

همچنین در این نشست خبری نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر به برنامه‌ریزی جهت تقویت عرضه فروشگاهی صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از مشکلات این هنرمندان فروش محصولات بی کیفیت و خارجی است که باید با آن برخورد شود تعداد زیادی از دکه‌های غیر اصولی در شهر و محورهای گردشگری که در حال عرضه اینگونه محصولات هستند در شأن دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان نیست.

شهرستان رامسر یکی از شهر های شمالی ایران است که صنایع دستی فراوانی از این شهرستان به ثبت رسیده است.