-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از افتتاح سه کارگاه صنایع دستی در بندرگز خبر داد.

به گزارش خبر گزاری مهر  به نقل از محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان: سه کارگاه صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در سه روستای شهرستان بندر گز به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: با افتتاح این کارگاه‌های تولیدی برای حدود ۱۸ هنرمند صنایع‌دستی شغل ایجادشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با تشریح طرح‌های افتتاح شده در این روز، گفت: کارگاه تخصصی حصیربافی روستای کهنه‌کلباد بندر گز با مدیریت رقیه احمدی و با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یک میلیارد ریال آورده متقاضی به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال چهار نفر را فراهم ساخته است.

وی بیان کرد: کارگاه سرامیک و زیر لعابی در روستای جفا کنده بندر گز نیز در ادامه با مدیریت مجید بازبندی و با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد که این کارگاه زمینه اشتغال ۱۲ نفر را فراهم ساخته است.

ساوری گفت: سومین طرح کارگاه صنایع‌دستی سوزن‌دوزی روستای باغوکناره بندرگز بود که با مدیریت نازنین شهرکی و با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شامل ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آورده متقاضی به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال دو نفر را فراهم ساخته است.

بندر گَز شهری از توابع بخش مرکزی و مرکز شهرستان بندر گز و در غرب استان گلستان و در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر گرگان واقع شده‌است.

از شمال به خلیج گرگان و شبه جزیره میانکاله در دریای خزر، از شرق به کردکوی، از غرب به گلوگاه و بهشهر، و از جنوب به نواحی جنگلی کوه‌های جهان مورای رشته کوه البرز محدود شده‌است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر بندرگز برابر با ۲۰٬۷۴۲ نفر جمعیت بوده‌است مردم بندرگز به گویش بندرگزی از زبان مازندرانی گویش می‌کنند.